В 2019 році продовжується
реалізація проекту
"Термосанація у бюджетних установах м. Києва"
із залученням кредитних коштів НЕФКО
У 2011 році Київська міська державна адміністрація (КМДА) почала інтенсивну підготовку до системної модернізації міської інфраструктури, покрокова реалізація якої відображена в документі: "Стратегія розвитку Києва до 2025 року". Одним з пріоритетних напрямків стратегії стало скорочення енерговитрат підприємств комунальної сфери.
Протягом 2011-2013 років КМДА за технічної підтримки Проекту «Реформа міського теплозабезпечення» (далі – Проект «РМТ), що реалізовується за підтримки USAID у місті Києві, в рамках підписаного Меморандуму про взаєморозуміння між КМДА, Проектом «РМТ» та ТОВ «ДТЕК», було здійснено значний обсяг робіт, направлених на впровадження позитивних системних змін у секторі теплопостачання, а саме:
В рамках Проекту «РМТ» КП «ГВП» було проведено енергоаудити десяти типових адміністративних будівель бюджетної сфери та десяти будівель житлового фонду. За результатами проведених енергоаудитів підписантами Меморандуму про взаєморозуміння було відібрано та узгоджено заклади бюджетної сфери - загальноосвітній навчальний заклад № 233 та дошкільний навчальний заклад №573, як об'єкти для реалізації пілотного демонстраційного проекту з комплексної термосанації будівель.
Балансоутримувач об'єктів: Управління освіти Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації.
Реалізацією пілотних проектів від КМДА займалися комунальне підприємство "Група впровадження проекту з енергозбереження в адміністративних та громадських будівлях м. Києва" та Оболонська районна у м. Києві державна адміністрація.
Джерела фінансування: Партнерами Київської міської державної адміністрації у реалізації (фінансування) пілотних проектів з термосанації стали Проект USAID "Реформа міського теплозабезпечення в Україні" (Проект USAID) та енергетична компанія ДТЕК, які у липні 2011 року підписали трьохсторонній меморандум про співпрацю.
Загальна вартість проекту (для двох об'єктів): 14,9 млн. грн. (КМДА – 9 млн. грн., Проект USAID – 2,9 млн. грн., ДТЕК – 3 млн. грн.).
Дата впровадження: ДНЗ №573 - грудень 2012 року, ЗНЗ №233 – травень 2013 року.
Короткий опис проекту: При реалізації проектів з термосанації передбачалось застосування комплексного підходу до енергозбереження в будівлях бюджетної сфери, що включає в себе обов'язкове підвищення термічного опору огороджувальних конструкцій та приведення їх до відповідних діючих нормативів, модернізація інженерних систем (системи теплопостачання, опалення, вентиляції, гарячого водопостачання, системи освітлення тощо), а також, за можливістю, застосування альтернативних джерел енергії.
Крім того, реалізація проектів з термосанації будівель бюджетної сфери дозволяє не тільки підвищити рівень ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів в будівлях, а й покращити рівень комфортного перебування людей в приміщеннях.
Серед реалізованих енергоефективних заходів на двох пілотних об'єктах бюджетної сфери міста Києва, що було реалізовано в рамках проекту з термосанації, наступні заходи:
Техніко-економічні показникики: Реалізація енергоефективних заходів з термосанації на ДНЗ№ 573 дозволило зменшити споживання паливно-енергетичних ресурсів:
Зниження витрат на енергозабезпечення дитячого садка складає 378 тис. грн. на рік.
Реалізація енергоефективних заходів з термосанації на ЗНЗ№ 233 дозволило зменшити споживання теплової енергії до 720 Гкал на рік, що складає 553 тис. грн. на рік.
Виробники обладнання: під час реалізації пілотних об'єктів застосовано більше 60% матеріалів вітчизняного виробництва.
Соціальний ефект від впровадження:
Проведення термосанації будівель бюджетної сфери м. Києва призвело до:
Перспективи розвитку та впровадження на загальнодержавному рівні:
Комлексна термосанація будівель житлової та бюджетної сфери, збудованих в 60-80х роках, дозволяє отримати економію споживання теплової енергії до 60%, що в свою чергу дозволяє зменшити споживання викопних видів палива, в першу чергу природного газу, та зменшити залежність країни від імпорту енергоносіїв.
Проте слід зазначити, що при існуючих рівнях тарифів на теплову енергію в м. Києві, реалізацію проектів з термосанації будівель необхідно розпочинати з бюджетної сфери, в якій строк окупності даного проекту складає близько 10 років, а для житлового фонду даний термін окупності є менш привабливим (в межах 20 років).
Реалізація заходів з термосанації будівель бюджетної сфери дозволяє відпрацювати технічні і фінансові аспекти з впровадження і розповсюдження позитивного досвіду на об'єкти житлового фонду.
Важливість реалізації демонстраційних проектів у місті Києві полягає у застосуванні комплексного підходу до здійснення проектів з термосанації. Зважаючи на вищезазначене, ефект від реалізації проекту, неможливо виміряти в грошовому еквіваленті, так як окрім соціальної значимості, продовження строку служби будівель, проект продемонструє також високу економічну та екологічну доцільність. Результати та досвід, набуті при впровадженні проекту, в подальшому будуть спонукати на прийняття рішень щодо реалізації проектів та програм з енергозбереження, більших за масштабом та обсягом залучених коштів.
Фотографії ДНЗ № 573 до та після проведення термосанації:
Фотографії ЗНЗ № 233 до та після проведення термосанації: